SZC logo

Szolnoki Szakképzési Centrum

OM kód: 203056/004 | 5000 Szolnok, Bán utca 9.

Intézmény logo

Szolnoki SZC Baross Gábor Műszaki Technikum és Szakképző Iskola

HírekKözérdekű adatokCLASSROOMKRÉTA
Széchenyi 2020

Projektek

Erasmus+ (Szolnok-Barcelona)

1. november 06-án korán reggel indultunk neki a már mindenki által nagyon várt Erasmus+ programon belül megrendezett barcelonai utunknak.

A Budapesti Repülőtérről 9:25-kor hagytuk el Magyarországot és 12:00-kor landoltunk Barcelonában. Diákjaink nagy izgalommal várták a repülést, hiszen sokuk számára ez volt életük első repülőútja. Az izgulást hamar elfeledtette a lehengerlő látvány: fentről teljes egészében látva a Balatont, az olasz Alpokot, a Francia Riviérát, illetve a végeláthatatlan tengert.

Érkezésünk után a transzfer egyenesen a szálláshelyünkre vitt minket. A szobák átvétele után felfedeztük a környékbeli kisboltokat, éttermeket, a legközelebbi metróállomást és a tengerpartot. Az itthoni 5 fokos hőmérséklet után csodás érzés volt a közel 25 fok és a napsütés.

A képes beszámoló az alábbi linken tekinthető meg: https://szolnok-baross.www.intezmeny.edir.hu/hirek/erasmus-szolnok-barcelona

Spanyolországban az Erasmus+ program egyik helyi szervezete a Bamos.

Az első napunkon megismertük a hozzánk delegált koordinátort, aki a 3 hét alatt segítette mindennapjainkat. Ismertette a programtervet, a tanulók gyakorlati helyeit, az étkezések lebonyolítását és a kötelező csoportos programokat.

A tanulókat 2-3-4 fős csoportokra bontották, és osztották be őket a különböző gyakorlati helyekre. Ezek többnyire helyi autószerelő vállalkozások voltak, de volt motorszerelő franchise partner is.

Az egyetlen 4 fős csoportunk kivételesnek érezhette magát, hiszen ők projektfeladatot kaptak a 3 hétre. Meglátogatták többek között a Casa Seat szalont, a Forma-1-es pályát, Barcelona híres stadionját, a Camp Nou-t, valamint a Gépjármű Múzeumot is. Az utolsó munkanapjukon a látottakból és tapasztaltakból egy összegző előadást tartottak angol nyelven.

A spanyolok angol nyelvtudásának hiánya miatt a kommunikáció néha nehézkés volt, ugyanakkor minden nap tanultak valamit diákjaink.

A munka mellett volt szerencsénk meglátogatni Barcelona látványosságait. Annyit utaztunk napi szinten tömegközlekedési eszközökkel, hogy rövid időn belül már otthonosan mozogtak a tanulók a városban.

Barcelona leghíresebb temploma, a Sagrada Familia (magyarul Szent Család-templom) mindenkit lenyűgözött a monumentális erejével, amit sugall, mégis meghitt a maga sokszínű stílusával.

Emellett ráláthattunk a katalán fővárosra a legmagasabb pontjáról a Tibidabo-ról, ahova többszáz lépcső és buszozás vezetett, azonban a látvány mindenkit kárpótolt.

Megcsodálhattuk a Güell Park-ot, a Casa Batlló-t, a Casa Mila-t, végigsétáltunk nem egyszer a La Rambla-n, ami a Budapesti Váci útnak felel meg, és ahol megtalálható a híres piac is, a La Boqueria.  Ellátogattunk a Gótikus negyedbe, és a Zsidó-negyedbe is. Az utóbbi spanyol neve Montjuic, és itt található a Nemzeti Múzeum, ahonnan fantasztikus látvány tárult elénk.

Megnéztük az Arc de Triomf-ot, ami Barcelona diadalíve és „főbejárata”. Mellette található a Parc de la Ciutadella, ahol egy hatalmas szökőkút, csónakázó tó és óriási zöld terület várja az odalátogatókat.

Libegőztünk, hajóztunk, felvonóztunk, melyek teli voltak izgalommal, hallhattunk igazi spanyol muzsikát a metrón, és láttunk naplementét a pálmafákkal és papagájokkal teli tengerpartról.

Hálásak lehetünk azért, hogy ilyen csodálatos 3 hetet tölthettünk Európa egyik legszebb városában. Mindannyiunk számára egy életre szóló élmény, és ha legközelebb újra Barcelonában járunk, úgy érezhetjük majd, mintha kicsit haza mennénk.

Partnereink

SZC logo

Szolnoki Szakképzési Centrum

Szolnoki SZC Baross Gábor Műszaki Technikum és Szakképző Iskola

5000 Szolnok, Bán utca 9.